Etienne J Rumo completed a PhD in economics at the University of Lorraine/France and an MBA at the University of Edinburgh/UK with a wealth of professional experience in marketing and sales management. He has been teaching marketing, entrepreneurial strategy and sales management at the School of Management Fribourg as well as other Universities and Management Schools in Switzerland and Europe since 2008. His main research interests are sales management and entrepreneurship. Parallel to his academic career, he works as a management consultant, trainer and coach for large companies and SME’s in Switzerland and abroad.
RUMO, E. (2019). Erfolgswirksamkeit von Marketinginstrumenten Schweizer Bildungsorganisationen mit einer Dachmarke. Nachhaltige Unternehmungsführung. |
RUMO, E. (2019). Brandawareness von nachhaltigen Lebensmittellabels in der Schweiz. Nachhaltige Unternehmensführung. |
RUMO, E. (2017). Digitalisierung: Herausforderungen und Handlungsoptionen für den Vertrieb im B2B-Markt. Strategische Organisation, 1 (14). |
STEINER, T., RUMO, E. (2022). Mögliche Rollen der Energieversorger bei der E-Mobilität. Resilienz durch Organisationsentwicklung: Forschung und Praxis (pp. 77-103). Springer Gabler. |
BURRI, T., RUMO, E. (2021). Schlüsselfaktoren im Marketingkonzept von Schweizer Gig-Workern. Digital Business: Analysen und Handlungsfelder in der Praxis (pp. 335-351). Springer Gabler. |