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Julien Intartaglia

Lehrbeauftragter FH
Büro:

Dr. Julien Intartaglia, Associate Professor, Dean of the Institute of Communication and Experiential Marketing (ICME) at HEG Arc Neuchâtel. Specializing in buyer behavior, neuroscience applied to advertising and the measurement of advertising effectiveness, he applies his skills to around ten organizations every year. He has published two major books on advertising; La pub qui cartonne (December 2013 & 2019), Générations Pub (December 2014) with Éditions Deboeck. He and a number of colleagues recently published a major teaching manual with Editions Vuibert (May 2018). He is also the author of some sixty scientific and professional publications, and takes part in numerous international conferences.

Publications

Journal article

INTARTAGLIA, J. (2019). Une plongée dans le cerveau de votre client. Revue de la CEP.
INTARTAGLIA, J. (2018). La révolution digitale oblige les entreprises à repenser leurs relations publicitaires avec les clients. Revue Entreprise Romande.
INTARTAGLIA, J. (2016). De l’hyperconnectivité aux pompes funèbres Anastase, il n’y a qu’un pas : celui de l’efficacité ? Revue Com'in mag.
INTARTAGLIA, J. (2015). Donnez un coup de fouet à votre notoriété et vos ventes ! Revue Com'in mag.
INTARTAGLIA, J. (2015). Votre cerveau sous le joug des marques ! Revue Influencia.
COURBET, D., INTARTAGLIA, J., FOURQUET-COURBET, M., KAZAN, R. (2014). The Long-term Effects of E-advertising. The Influence of Internet Pop-ups Viewed at a Low Level of Attention in Implicit Memory. Journal of Computer-Mediated Communication, 19 (2), 274-293.
COURBET, D., INTARTAGLIA, J., FOURQUET-COURBET, M. (2014). Les effets non conscients de la publicité. Revue Cerveau et Psycho.

Book

INTARTAGLIA, J. (2019). La Neuropublicité : comment parlez au cerveau de votre client ! Albin Michel / De Boeck.
INTARTAGLIA, J. (2019). La pub qui cartonne : les dessous des techniques publicitaires qui font vendre. Albin Michel / De Boeck.
INTARTAGLIA, J. (2014). Générations Pub ! De l’enfant à l’adulte, tous sous influence ? De Boeck.

Book chapter

INTARTAGLIA, J. (2018). Neuro-advertising : quelles applications pour la communication des marques horlogères? La publicité horlogère 4.0 : les nouveaux codes. Editions Loisirs et pédagogie.

Participation at an Academical or Professional meeting

INTARTAGLIA, J. (2019). La neuropublicité : vers de nouvelles formes de persuasion du consommateur ?. Chambre du commerce et de l’industrie Fribourg.
INTARTAGLIA, J. (2019). La pub qui cartonne ou comment toucher le cerveau de vos clients !. Chambre du commerce et de l’industrie Jura.
INTARTAGLIA, J., MARCHAND, V., SCHMALZ, J.-C. (2016). Mesurez vos campagnes de communication et arrêtez de jeter l’argent par les fenêtres. Salon e-Com.
INTARTAGLIA, J. (2015). Les transports publics, des créateurs de marque ?. Conférence spéciale suite à l’étude d’impact 2015 des transports publics de Genève.
CANEVASCINI, M., INTARTAGLIA, J. (2014). Publicités pour le tabac, les stratégies qui séduisent les jeunes. Planète santé, SwissTech Convention Center (EPFL).

Book editor

LIBAERT, T., INTARTAGLIA, J. (2018). Communication: l'ouvrage de toutes les communications. Editions Vuibert.